pierwszy gabinet osteopatii w Koszalinie

skuteczne leczenie bólu

W URAZACH SPORTOWYCH

Osteopatia

Osteopatia jest dziedziną medycyny zajmującą się leczeniem dysfunkcji narządu ruchu technikami manualnymi (Osteopathic manipulative treatment, OMT) .

Zgodnie z rozporządzeniami Europejskiej Federacji Osteopatii, osteopatię mogą praktykować wyłącznie lekarze i magistrowie fizjoterapii, którzy ukończyli system szkoleń podyplomowych (minimum 5lat lub 1500 godzin zajęć teoretycznych, praktycznych, klinicznych) prowadzonych w akredytowanych szkołach osteopatii.

Główne cele osteopatii to:

1. Ulga w bólu, lub złagodzenie jego intensywności
  2. Poprawa funkcji stawów
  3. Zwiększenie ruchów funkcjonalnych
  4. Poprawa krążenia i odżywienia uszkodzonych struktur
  5. Normalizację zaburzeń neurologicznych wynikających ze schorzeń takich jak rwa kulszowa, barkowa, cięśnie.

Przeciwskazania:

1. Łamliwość kości, kruchość naczyń krwionośnych, uogólnione ostre stany zapalne
  2. Guzy
  3. Wady wrodzone
  4. Względnym jest ciąża

Cele terapii dobierane są indywidualnie do każdego pacjenta. Muszą być one realne do osiągniecia w rozsądnym czasie. Istotnym elementem badania jest wywiad który pozwala te cele nakreślić.

Dysfunkcją nazywamy wszelkie nieprawidłowości ruchu danego stawu bądź narządu trzewnego, które są odnajdywane przez osteopatę podczas badania klinicznego pacjenta. Badanie to składa się z testów funkcjonalnych, ortopedycznych, neurologicznych oraz dokładnego badania palpacyjnego danej okolicy ciała. Leczenie dysfunkcji jest możliwe na wiele sposobów. Są techniki bezpośrednie tzw. techniki strukturalne: duża prędkość mała amplituda (HVBA), techniki parametrów złożonych, łagodne i skuteczne techniki energii mięśniowej. Techniki pośrednie to przede wszystkim rozluźniania powięziowe, punkty Jonesa, techniki Schiovitz’a, techniki Still’a. Techniki dobierane są indywidualnie do każdej wizyty pacjenta.

Terapia odbywa się najczęściej 1-2 na tydzień. To wystarcza by tkanki zaczęły się regenerować, a jednocześnie nie dopuszcza do ich przebodźcowania.

Więcej informacji jak i historii znajdziecie państwo na stronach www.osteopatia.pl